maanantai 3. marraskuuta 2014

Thanks for the memories

Vika päivä Losissa oli vähintäänkin haikee. Oli niin surullista, kun taaperrettiin yhdessä viimeselle aamupalalle meijän rakkaaseen Starbucksiin Holtsulla aka Hollywood Boulevardilla. Vedettiin oikein läskiksi ja otettiin kaikki tämä legendaarinen jääkahvi, frappuccinot, suolaiset ja makeat syötävät. Siis tätä nimenomaista Starbaa on vaan niin ikävä :D

Aamupalan jälkeen taidettiin astua ekan kerran koko reissun aikana semmoseen turistikauppaan. Jokainen osti mitä osti törkeen kalliilla. Ihan hyvä saavutus sinänsä, että vasta vikana päivänä päädyttiin menee tommoseen :D Itelle tarttu mukaan magneetti mun jääkaappia koristamaan. Mulla on meijän edelliseltä keikkareissulta Kööpenhaminasta kanssa semmonen tossa jääkaapin ovessa. En oikeestaan tykkää jääkaappimagneeteista ja ne on lähinnä vaan rumia varsinkin, jos niitä on paljon, mutta  poikkeus sääntöön vai miten se menee.

Kun oltiin aikamme kierrelty niin hyväksyttiin se tosiasia, että pakko se on alkaa lähteä. Mentiin meijän kämpille ja siellä meijän hostit oli toivottamassa hyvää matkaa ja sanomassa moikat. Oli myös erittäin creepyä, kun yks niistä kommentoi meijän Vegasin reissua, koska me ei oltu missään vaiheessa heille sanottu, että ollaan menossa Vegasiin :D Siinä kesken matkan lentokentälle yhtäkkii asian tajusin ja kysyin kaverilta, että olitko sä muuten siitä maininnu. Ei ollu. Eikä kukaan muukaan meistä. Meijän hostit oli kuitenki tuolla ihan mahtavia vaikka ei hirveen usein niihin törmätty. Mutta ne tuli aina kyselee, että tarvitaanko uusia pyyhkeitä ja jos joku niiden autoista oli tiellä, niin aina ne oli valmiita heti siirtämään pois tieltä, jotta päästään liikkeelle. Me siis vuokrattiin toi asunto Airbnb:n kautta ja oli ihan parasta. 16 yötä tais maksaa joku reilu 1000e eli yhdeltä henkilöltä yli 2 viikon yöpyminen ihan keskellä Hollywoodia oli todella halpa. Mietin kyllä, että ens kerralla tommosella pidemmällä reissulla vois ihan hyvin vuokrata tota kautta asunto tai huone :)

Meijän auto oli niiiiiin täynnä. Toi oli vielä alkuperäistä vuokra-autoa isompi. Ja alkuperäseen autoon olis mukamas pitäny mahtua neljä matkalaukkua ja käsimatkatavarat. Meijän takakonttiin meni kaks matkalaukkua ja käsimatkatavarat. Sit takapenkille loput kaks ja syliin ja jalkoihin loput. Onneks ei tarvinnu tolleen matkustaa kuin se kaks kertaa lentokentän ja Hollywoodin välillä. Oli nimittäin hiukkasen ahdasta, kun ei edes jalat meinannu mahtua kyytiin.

Lentokentällä oltiin muutama tunti ylimäärästä liian aikasin, mutta oikeestaan se oli vaan ihan hyvä. Meillä oli aikaa taistella laukkujen kanssa, koska kaikilla oli enemmän ja vähemmän ylipainoa niin käsimatkatavaroissa kuin matkalaukuissa. Saatiin kuitenki kaikki järjestettyä niin, ettei kukaan maksanut ylimäärästä. Jouduttiin laittaa ihan törkeesti vaatetta päälle ja heittää myös joitain tavaroita roskiin, mutta selvittiin silti. Lento Losista Tukholmaan oli niin iisi. Kateltiin videoita ja kuvia reissusta, kunnes vaan alettiin nukkua. Meillä oli siis yölento, joten helppoa oli ku heinänteko. En oo ikinä voinu koneessa kunnolla istuen nukkua, joten yllätys oli omaltaki osalta toi helppous. Perillä oltiin Losin aikaa joskus aikasin aamulla ja ite olin sitä mieltä, että lentokentältä olis pitäny saada jotain aamupalan tapaista. Mutta Tukholmassa oliki kello jo viis illalla, joten ei se oikein onnistunu :D

Suomeen päästiin perille joskus 23 jälkeen, kenenkään matkalaukut ei kadonnut ja hengissä selvittiin. Kuolemilta kyllä näytettiin ja silmäpussit roikku kaikilla välintään yhtä alhaalla kuin meijän tyylikkäät Targetin lökäpöksyt. Otettiin vielä uus Huippumalli haussa -ryhmäkuva Helsinki-Vantaan vessan peilin kautta ja oltiin kaikki sitä mieltä, että ollaan oltu meijän lentojen tyylikkäimmät matkustajat. Iso huomio tolle kaverin vyölaukulle ja Six Flagsin juomapullolle! Suomalaiset juntit selkeesti palas kotiin.

Meillä oli ihan maailman paras reissu ja hoettiin sitä aika moneenkin otteeseen. Paras seura, parhaat muistot ja kokemukset. Ikävä takas lämpöseen ja lomalle on kova, mutta onneks elämä täällä Suomessakin menee ihan mahtavasti! Enkä onneks ite oo vajonnut mihinkään post vacation depressioniin! Lähinnä toi reissu anto vaan enemmän energiaa jaksaa eteenpäin täysillä :)